مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 10:552023-11-22اقتصادي

توجه به نقش مناطق آزاد در ایجاد تعادل تجاری در کشور


یکی از کارشناسان مناطق آزاد معتقد است که این مناطق در ایجاد تعادل تجاری کشورهای در حال توسعه  بسیار موثر هستند چرا که در مناطق آزاد زمینه های برقراری ارتباطات بین المللی برای شرکت ها و بنگاه های اقتصادی فعال به خوبی مهیا است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرخبر، مناطق آزاد تجاری نقش مهم و کلیدی در جذب سرمایه گذاران خارجی داشته و در توسعه اقتصادی کشور بسیار موثر هستند.

در کشورهای مختلف دنیا شاهد این هستیم که بسترسازی برای رشد و توسعه مناطق آزاد تجاری روزافزون بوده و تعداد بسیاری از مناطق آزاد تجاری در کشورهای مختلف دنیا ایجاد شده و به بهره برداری رسیده اند.

ارتقاء صادرات، افزایش بهره وری های ناشی از سرمایه گذاری های خارجی و بسترسازی برای اشتغال از دیگر دستاوردهای راه اندازی مناطق آزاد تجاری است.

  تصویب و ایجاد مناطق آزاد را شاید بتوان گام نخست در مسیر تحقق اهداف یادشده دانست اما باید نسبت به ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری نیز در مناطق آزاد تجاری اهتمام جدی صورت گیرد و با ارائه مشوق های لازم مسیر نیل به اهداف مشخص شده برای هر کدام از مناطق آزاد تجاری مصوب هموار شود.

محمدحسین یوسف پور در این خصوص معتقد است: توسعه مناطق آزاد تجاری منجر به تسریع در مسیر صنعتی شدن کشورهای در حال توسعه خواهد شد و در کنار عواید کوتاه مدت از جمله جذب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به نقش مناطق آزاد در ایجاد تعادل تجاری در کشور

توجه به نقش مناطق آزاد در ایجاد تعادل تجاری در کشور