مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1402 ساعت 09:172023-11-24سياسي

نقش بانوان در پیروزی نهضت ها


در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب در همه ادوار حضور پررنگ زنان بسیار دیده شده و هرگاه فردگرایی در جامعه نبوده و هدف ها جمعی ترشده، پیروزی های زیادی به دست آمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار توانا؛ فاطمه مهربان جامعه شناس و پژوهشگر در یادداشتی نوشت: مادامی که در جوامع بشری میان مجموعه ها و یا طبقات و گروه های اجتماعی، اتحاد مبتنی بر اشتراکات در اهداف و رویکردها و مطالبات وجود داشته است به نسبت میزان اتحاد، میزان دسترسی به مطالبات و اهداف هم سهل الوصول تر و راحت تر بوده است و برعکس مادامی که در جوامع و گروه های اجتماعی، تاکید بر فردیت و مطالبات عده ای محدود از اعضای یک طبقه یا مجموعه بوده است، رسیدن به اهداف و خواسته ها دشوارتر و دور از دسترس تر بوده است.

تاریخ معاصر ایران پر است از وقایع و رویدادهایی که در آن حضور اجتماعی زنان به صورت پررنگ و مؤثر به چشم می خورد.

این حرکت های اصیل زنانه که برخاسته از متن جامعه بوده است عبارتند از: الف) نهضت تنباکو: در تاریخ معاصر ایران اتفاقات بسیار مهمی و قابل توجهی رخ داده است که چهره ی آینده کشورمان را تا حدودی متحول و دگرگون کرد.

هر یک از این حوادث برگ های زرینی در صفحات تاریخ این مرز و بوم بوده و درخشندگی خاص خود را دارند اما نهضت تنباکو در میان اینها از جایگاه ویژه ای برخوردار است، زیرا این قی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بانوان در پیروزی نهضت ها

نقش بانوان در پیروزی نهضت ها