مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 04:252023-12-03بين الملل

آنکارا: وحشی گری اسراییل را نمی توان دفاع از خود نامید


وزارت خارجه ترکیه شامگاه دوشنبه گفت که رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه، قوانین بین المللی و حقوق بشر را کاملا نادیده می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ترکیه شامگاه دوشنبه گفت که رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه، قوانین بین المللی و حقوق بشر را کاملا نادیده می گیرد.

اُنجو کِچِلی سخنگوی این وزارتخانه در واکنش به اظهارات ایلی کوهن وزیر خارجه تل آویو تصریح کرد: حملات وحشیانه به غیرنظامیان توسط اشغالگران به هیچ وجه دفاع مشروع نیست .

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، کِچِلی طی بیانیه ای توضیح داد: همانطور که تاریخِ مناقشه فلسطین و اسراییل نشان داده، هرچه اسراییل بیشتر به فلسطینی ها ظلم کند و آزادی های اساسی را از آنها سلب کند، با مقاومت بیشتری روبه رو خواهد شد و فلسطینی های بیشتری از حقوق جمعی و فردی خود دفاع خواهند کرد .

وی ادامه داد: ریشه این مناقشه، اشغال سرزمین های فلسطین توسط اسراییل و همچنین ذهنیت توسعه طلبانه و سرکوبی است که قوانین [بین المللی] و حقوق بشر را کاملاً نادیده می گیرد .

پیش از این، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که ترکیه می تواند میزبان اعضایی از حماس باشد که در صورت کشته نشدن در جنگ، می توانند نوار غزه را ترک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنکارا: وحشی گری اسراییل را نمی توان دفاع از خود نامید

آنکارا: وحشی گری اسراییل را نمی توان دفاع از خود نامید