مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 17:002023-12-12پزشكي

نشانه های سندرم آسپرگر و تفاوت آن با اوتیسم


روانپزشک کودک و نوجوان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بیان اینکه نشانه های ابتلا به اوتیسم غالبا پیش از سه سالگی مشخص می شوند، گفت: اگر کودکی رفتارهای تکراری زیادی از خود نشان می دهد ولی از نظر زبان باز کردن و یا سایر فعالیت های ذهنی مشکل خاصی ندارد، - ممکن است به اختلال آسپرگر و یا اوتیسم خفیف مبتلا باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر امین ماهورام با اشاره به نشانه های اوتیسم خفیف، اظهار کرد: رفتارهای تکراری و علاقه مندی های محدود از ویژگی های اصلی مبتلایان به طیف اوتیسم با هر شدتی است.

در گروهی از کودکان مبتلا عملکرد خوب زبانی و هوشی در کنار ویژگی های ذکر شده، دیده می شود که اختلال آنها آسپرگر نام دارد.

دستیار روانپزشکی کودک و نوجوان با تاکید بر این که مبتلایان به طیف اوتیسم به سختی ارتباط دوطرفه یا دوسویه برقرار می کنند، ادامه داد: عدم به اشتراک گذاری مناسب علایق خود و پاسخ مناسب به علایق و احساسات دیگران، مشکل در برقراری ارتباط چشمی به جا و کافی، ضعیف عمل کردن زبان بدن و ارتباط کلامی و یا غیر کلامی مشکل دار در این افراد بارز است.

این افراد نه می توانند به قدر کافی از حالت چهره و بدن دیگران به افکار و احساسات آنها پی ببرند و نه می توانند به درستی احساسات خود را در چهره، تن صدا یا حالت بدن نشان دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه های سندرم آسپرگر و تفاوت آن با اوتیسم

نشانه های سندرم آسپرگر و تفاوت آن با اوتیسم