مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 12:402023-11-22پزشكي

مشاوره های قبل از بارداری را جدی بگیرید


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: مشاوره پیش از بارداری برای سلامت مادر و جنین در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت بوده و باید آن را جدی گرفت.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: مشاوره پیش از بارداری برای سلامت مادر و جنین در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت بوده و باید آن را جدی گرفت.

زهره سالاری، هدف از مشاوره پیش از بارداری را افزایش سطح سلامت مادر، پیشگیری از هنجارهای جنین برای داشتن فرزند سالم، ایجاد آمادگی جسمی و روحی مادر، شناسایی بیماری ها و مشکلات ژنتیکی و اقدامات لازم و به موقع برای رفع این مشکلات برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: مادران بارداری که سابقه زایمان کودکان ناهنجار داشته اند، یا ازدواج های فامیلی یا بارداری در سنین بالای 35 سال را دارند، در دوران بارداری به جز مراقب های روتین بارداری توصیه می شود، آزمایش های غربالگری ژنتیکی به منظور پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی مرتبط با این موضوع را انجام دهند.

این فوق تخصص طب مادر و جنین گفت: بانوان قبل از بارداری از نظر سابقه بیماری های طبی از قبیل بیماری های ژنتیکی، تیرویید، دیابت، صرع، بیماری های قلبی و یا مصرف برخی داروها باید بررسی شوند، زیرا تشخیص بعضی از بیماری ها در دوران بارداری به دلیل علائم مبهم دشوار خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاوره های قبل از بارداری را جدی بگیرید

مشاوره های قبل از بارداری را جدی بگیرید