مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 13:202023-12-21سياسي

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی درباره اوضاع غزه


وزیر خارجه آفریقای جنوبی در گفت وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان گفت که دولتش درخواست رسمی و مکتوب خود را برای بررسی و پیگیری جنایات علیه مردم فلسطین به دیوان بین المللی دادگستری تسلیم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان و نالدی پاندور وزیر روابط خارجی و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی چهارشنبه شب 29 آذر ماه تلفنی گفت وگو کردند.

برخی موضوعات مورد اهتمام دوجانبه و منطقه ای به خصوص تحولات فلسطین و غزه مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این گفت وگوی تلفنی از روابط رو به توسعه دو کشور ابراز خرسندی کرد و اعلام مواضع قوی و صریح دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را ستود.

امیرعبداللهیان تلاش های مشترک دو کشور در عرصه بین المللی برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات عملی در راستای توقف جنگ و کاهش رنج مردم مظلوم فلسطین را حائز اهمیت خواند.

خانم نالدی پاندور وزیر روابط خارجی و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی نیز در این گفت وگوی تلفنی، به مواضع صریح دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم فلسطین و پایان بخشیدن به تداوم جنایات رژیم اسراییل اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مواضع دولت آفریقای جنوبی مورد توافق مردم این کشور بوده و در همین راستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی درباره اوضاع غزه

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی درباره اوضاع غزه