مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 13:352023-12-11پزشكي

راه اندازی نخستین دستگاه عکسبرداری شبکیه چشم نوزاد همزمان با سفر دوم رییس جمهور


در آستانه سفر دوم رییس جمهور به گلستان، نخستین دستگاه عکسبرداری شبکیه چشم نوزادان، برای استفاده در مرکز آموزشی درمانی کودکان آیت الله طالقانی گرگان خریداری و وارد گلستان شد.

- ایسنا/گلستان در آستانه سفر دوم رییس جمهور به گلستان، نخستین دستگاه عکسبرداری شبکیه چشم نوزادان، برای استفاده در مرکز آموزشی درمانی کودکان آیت الله طالقانی گرگان خریداری و وارد گلستان شد.

دکتر سعید گلفیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان پیش از ظهر امروز در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بیماری رتینوپاتی نوزادان نارس (ROP)، یکی از شایع ترین بیماری های نوزادان است، اظهار کرد: با کمک دستگاه عکس برداری شبکیه چشم نوزادان RetCam تمام نواحی شبکیه چشم نوزادان مشاهده و در صورت نیاز، کارهای تشخیصی از طریق همین دستگاه انجام می شود.

وی با بیان اینکه تقریباً 10 درصد نوزادان در سطح جهان نارس به دنیا می آیند که احتمال شیوع مشکلات شبکیه در اثر عدم تکامل عروق و اعصاب شبکیه چشم در این نوزادان بیش از 60 درصد است، افزود: برای تشخیص به هنگام و درمان به موقع باید 28 روز پس از تولد با استفاده از دستگاه RetCam کارهای تشخیص و درمان انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان هزینه خرید این دستگاه را 33 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: این دستگاه در مرکز آموزشی درمانی طالقانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی نخستین دستگاه عکسبرداری شبکیه چشم نوزاد همزمان با سفر دوم رییس جمهور

راه اندازی نخستین دستگاه عکسبرداری شبکیه چشم نوزاد همزمان با سفر دوم رییس جمهور