مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 10:202023-12-02فرهنگي

در سینما «بچه زرنگ» باشید؛ژانری برای آینده سینما


انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» طی 2 ماه اکران و با شکست رکورد پرفروش ترین انیمیشن، توانست عنوان پرمخاطب ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را هم از آن خود کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در حالی که در دو سال گذشته تنها 5 فیلم از 23 کمدی اکران شده موفق به سودآوری برای تهیه کنندگانشان شده اند، تمامی 3 انیمیشنی که به پرده نقره ای رسیدند اکران موفقی را تجربه کردند.

یک میلیون و 300 هزار مخاطب تنها در طول 2 ماه برای تماشای انیمیشن سینمایی بچه زرنگ به سالن های سینما رفته اند تا این انیمیشن  در گیشه فروش رتبه چهارم را کسب کرده و پربیننده ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران باشد.

نزدیک به 18 میلیون کودک و نوجوان مخاطب مخصوص انیمیشن هستند که البته با خانواده هایشان به سینما می روند تا به قول فعالین حوزه انیمیشن  هر مخاطب انیمیشن حداقل 3 بلیت است.

مرضیه برومند یکی از کارگردان های مشهور در عرصه تولید سینمای کودک است، او در رابطه فرآیند پیشرفت این وجه از سینما می گوید: فرهنگ سینما رفتن می تواند کمک حال سینمای کودک و فعالان این عرصه باشد.

هین جواهریان فیلمساز و مدرس سینمای انیمیشن هم می گوید:  انیمیشن مناسب ترین بستر فرهنگی برای آموزش کودکان و نوجوانان ما است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سینما «بچه زرنگ» باشید؛ژانری برای آینده سینما

در سینما «بچه زرنگ» باشید؛ژانری برای آینده سینما