مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 16:252023-11-27سياسي

باید الگوی معماری اسلامی در اختیار طراحان ساختمانی قرار بگیرد


باید در شهرهای مذهبی مانند قم نمونه های زیادی از معماری اسلامی مشاهده شود اما اکنون اینگونه نیست و باید الگوی معماری اسلامی را استخراج کرد و در اختیار طراحان ساختمان قرار داد.

- ایسنا/قم یک استاد دانشگاه عنوان کرد: باید در شهرهای مذهبی مانند قم نمونه های زیادی از معماری اسلامی مشاهده شود اما اکنون اینگونه نیست و باید الگوی معماری اسلامی را استخراج کرد و در اختیار طراحان ساختمان قرار داد.

دکتر ملیحه سلیمانی صدر در پنجمین نشست تخصصی همایش گفتمان سازی تاثیر حجاب بر سلامت زن و خانواده که امروز 6 آذرماه در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به مؤلفه های معماری اسلامی، بیان کرد: اصل محرمیت رکن اصلی خانه های تاریخی است که در معماری مدرن امروز اثری از آن نیست؛ این محرمیت زایش فکر معمار ایرانی اسلامی است با توجه به هویت ایران بحث درونگرایی بسیار پر رنگ است.

وی گفت: در معماری سنتی حیاط های مرکزی که مرکز آرامش و اجتماع بوده اما امروزه در حیاط های مدرن چنین چیزی وجود ندارد و محرمیت زدایی شده است.

سلیمانی ادامه داد: اگر آسایش و حرمت معماری خانه برای زن فراهم نشود در فرهنگ نسل بعدی موثر خواهد بود.

وی اظهار کرد: در معماری اسلامی سلسله مراتب تعریف می شود که در یک معماری اصولی باید تمام سلسله مراتب رعایت شود که معنای حرمت در آن ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید الگوی معماری اسلامی در اختیار طراحان ساختمانی قرار بگیرد

باید الگوی معماری اسلامی در اختیار طراحان ساختمانی قرار بگیرد