مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 10:502023-11-30فرهنگي

شاهنامه خوانی به زبان مازندرانی


برگزیده جشنواره قصه گویی که با قصه «رستم و تهمینه» به زبان مازندرانی در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی نقالی کرد، گفت: در حال حاضر مشغول برگردان شاهنامه فردوسی به زبان مازندرانی هستم و امیدوارم در راستای حفظ و توسعه فرهنگ و زبان مازندرانی گام موثری بردارم.

- ایسنا/مازندران برگزیده جشنواره قصه گویی که با قصه رستم و تهمینه به زبان مازندرانی در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی نقالی کرد، گفت: " در حال حاضر مشغول برگردان شاهنامه فردوسی به زبان مازندرانی هستم و امیدوارم در راستای حفظ و توسعه فرهنگ و زبان مازندرانی گام موثری بردارم.

حسین کاظمی مربی کانون پرورش فکری شهرستان محمودآباد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: 20 سال در زمینه نویسندگی شعر و ادبیات داستانی فعالیت دارم، از سال 1398 با قصه گویی آشنا شدم و نگاهم متفاوت شد.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره های متعدد قصه گویی شرکت کردم و در سال1398 رتبه نخست بخش آیینی سنتی جشنواره را کسب کردم، افزود: اکنون مربی کانون هستم و به عنوان دبیر انجمن شعر محمودآباد فعالیت دارم.

این منتخب جشنواره قصه گویی با ابراز علاقه به کار قصه و قصه گویی تصریح کرد: مهرماه هر سال، بی صبرانه منتظر جشنواره قصه گویی هستم و در واقع به هیچ هنری به اندازه قصه گویی علاقمند نیستم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهنامه خوانی به زبان مازندرانی

شاهنامه خوانی به زبان مازندرانی