مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 11:252023-12-05پزشكي

انگ بیماری؛ مهمترین مشکل مبتلایان به HIV


اگرچه امروزه اطلاع رسانی و آگاه سازی نسبت به بیماری ایدز در مقایسه با گذشته بهتر شده، اما هنوز هم انگ بیماری وجود دارد و مشکلاتی را برای افراد مبتلا ایجاد می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی اگرچه امروزه اطلاع رسانی و آگاه سازی نسبت به بیماری ایدز در مقایسه با گذشته بهتر شده، اما هنوز هم انگ بیماری وجود دارد و مشکلاتی را برای افراد مبتلا ایجاد می کند.

9 تا 15 آذرماه هفته اطلاع رسانی HIV نامگذاری شده است.

بیماری ای که چندین سال قبل زندگی فرد مبتلا را به طور کامل فلج و وی را زمین گیر می ‎کرد و به محض اینکه افراد دیگر از ابتلای یک نفر به HIV مطلع می شدند رفتار آن ها به طور کامل تغییر می کرد و همواره مراقب بودند که در تماس با فرد مبتلا به HIV قرار نگیرند.

HIV ویروسی است که به سلول ‎های سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند و توانایی فرد را برای مبارزه با عفونت ها و بیماری های روزمره ضعیف می کند.

در حال حاضر هیچ درمانی برای HIV وجود ندارد اما درمان های دارویی بسیار مؤثری وجود دارد که اکثر افراد مبتلا به این ویروس را قادر می سازد تا زندگی طولانی و سالمی داشته باشند.

ماجرای یخ ‎فروش جهنم یک مرد مبتلا به HIV که 47 سال سن دارد و از 21 سال پیش به این بیماری مبتلا شده است، اظهار می کند: من زمانی که اعتیاد داشتم و هرویین تزریق می کردم به این بیماری مبتلا شدم، البته به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگ بیماری؛ مهمترین مشکل مبتلایان به HIV

انگ بیماری؛ مهمترین مشکل مبتلایان به HIV