مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 09:462023-12-11اقتصادي

حصیرهای سیستان در راه کشورهای حوزه خلیج فارس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، محمدهادی طهرانی مقدم در حاشیه ارسال صنایع دستی به کشورهای حوزه خلیج فارس اظهار داشت: حصیر بافی یکی از صنایع دستی اصیل مردم سیستان است که از دیرباز به این هنر مشغول بوده اند و اشتغالزایی خوبی نیز برای مردم داشته اما طی سالهای اخیر به دلیل خشکسالی های تالاب هامون فعالان این حوزه را قدری با چالش مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: برخلاف مشکلات موجود باز هم حصیربافی هایی که هنر دست مردم سیستان است و به زبان محلی به آن خولک گفته می شود در حال حاضر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود و مشتریان خاص خود را نیز دارد و از آن برای تزیین درب و پنجره ورودی ساختمان ها استفاده می شود که زیبایی چشم نوازی دارد.

به گفته طهرانی مقدم؛ این هنر بیشتر در روستاهای نزدیک به دریاچه و تالاب هامون و کوه خواجه رونق داشته و نمونه بارزی از کار گروهی و خانوادگی است و تلاش می کنیم تا حمایت های لازم از فعالان این عرصه انجام شود.

اشتغالزایی برای 40 نفر با حصیربافی یکی از کارآفرینان حصیر باف در منطقه سیستان نیز گفت: از طریق حصیربافی علاوه بر تامین مخارج خانواده خود، زمینه اشتغال برای 40 نفر دیگه را فراهم کرده ام که امرار معاش و گذران زندگی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حصیرهای سیستان در راه کشورهای حوزه خلیج فارس

حصیرهای سیستان در راه کشورهای حوزه خلیج فارس