مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 05:552023-12-15اقتصادي

درآمد های نفتی و مالیاتی باید کجا صرف شود؟


در تحقق بودجه بدون نفت، درآمدهای نفتی به توسعه و درآمدهای مالیاتی به بودجه جاری اختصاص می یابد، ما نیاز به سرمایه گذاری در میادین گازی مشترک داریم، - محوریت نفت برای توسعه و مالیات برای هزینه های جاری، مهم ترین عامل تحقق کسری تراز عملیاتی حداقلی در بودجه 1403 سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس: اصل اساسی در تحقق بودجه بدون نفت، محوریت درآمدهای نفتی برای توسعه و همچنین درآمدهای مالیاتی برای بودجه جاری کشور بوده است که هم اکنون شاهد کمترین میزان کسری تراز عملیاتی هستیم.

دولت با تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی، کشف مودیان جدید و مالیات ستانی از بخش غیرشفاف و دلالی اقتصاد نه تنها درآمدهای خود را بهبود خواهد بخشید، بلکه با اخذ مالیات از این بخش ها به حمایت از تولید نیز خواهد پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس طبق ماده 182 قانون آیین ‎نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دولت لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش به مجلس تقدیم می کند.

دولت کلیات بودجه 1403 را آماده کرد و تحویل مجلس داد، اما مجلس با وجود تصویب کمیسیون تلفیق، با رد کلیات بودجه، آن را به دولت برگرداند.

بخش اول این لایحه شامل احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور، سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و اجزای اصلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد های نفتی و مالیاتی باید کجا صرف شود؟

درآمد های نفتی و مالیاتی باید کجا صرف شود؟