مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 15:102023-12-10بين الملل

نماینده سازمان ملل: باید نیروهای آمریکایی و ترکیه ای از سوریه خارج شوند


گئر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت که حل بحران سوریه نیازمند خروج نظامیان ترکیه ای و آمریکایی از این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گئر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز (19 آذر) خواستار خروج ارتش ترکیه و آمریکا از این کشور شد.

به نوسته وبگاه خبری روسیا الیوم،  پدرسون که از اواخر 2018 جانشین استیفان دیمیستورا در سوریه شده است، گفت: باید برای حل و فصل مسأله سوریه چندین مسأله مطرح شده و حل شود، از جمله مسأله خروج نیروهای نظامی ترکیه و آمریکا و همچنین موضوع یگان های کُرد و مسأله تحریم ها باید مطرح باشد .

فرستاده دبیرکل سازمان ملل در سوریه همچنین گفت که دولت دمشق و معارضان باید روش جدیدی را برای حل و فصل بحران در پیش بگیرند.

تأکید پدرسون بر لزوم خروج نظامیان ترکیه ای و آمریکایی در حالی است که طبق اعلام مؤسسه جسور للدراسات در ماه آگوست گذشته، ترکیه 125 مقر نظامی در سوریه دارد که از این تعداد 12 مورد پایگاه نظامی و 113 مورد مقر نظامی محسوب می شود.

همچنین آمریکا نیز در قالب ائتلاف ضد داعش 30 مقر نظامی در جنوب و بیشتر در شمال شرق سوریه دایر کرده است.

پدرسون در ماه اکتبر به شبکه الجزیره گفته بود که عدم حل و فصل بحران سوریه به دلیل دخالت خارجی و ادامه تحریم ها موجب شده است تا مردم این کشور در شرایط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده سازمان ملل: باید نیروهای آمریکایی و ترکیه ای از سوریه خارج شوند

نماینده سازمان ملل: باید نیروهای آمریکایی و ترکیه ای از سوریه خارج شوند