مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 15:552023-12-12اقتصادي

واردات برنج ؛ فساد مالی یا هوشمندی دولت برای کنترل بازار؟


به عقیده کارشناسان، در موضوع واردات برنج در سال گذشته، نه تنها هیچ فساد مالی رخ نداد، بلکه دولت در راستای کنترل قیمت های سرسام آور برنج داخلی و تأمین امنیت غذایی مردم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برنجکاران شمال این روزها درد و دل هایی دارند، می گویند برنج های پارسال روی دستمان مانده است و محصولاتمان کمتر مشتری دارد و دسترنج سال گذشته و امسالشان در انبارها مانده است .

برخی نمایندگان مجلس هم این روزها به تکاپو افتاده اند و اعلام کرده اند واردات زیاد برنج با ارز ترجیحی و ارز 28500 تومانی عامل بروز مشکلات برای برنج کاران داخلی شده است.

در فضای مجازی هم این گزاره که پس از فساد چای، نوبت به برنج رسید؟ بی محابا در حال دست به دست شدن است؛ اما واقعیت واردت برنج در سال گذشته چه بود؟ * واردات برنج پارسال برای کنترل بازار انجام شد نیما کریمی، یکی از فعالان حوزه بازرگانی معتقد است که واردات برنج در سال گذشته، برای کنترل بازار انجام شد، آن زمان قیمت هر کیلو برنج شمال به 140 هزار تومان رسیده بود و توان خرید مردم بسیار کاهش یافته بود، با واردات برنج با مجوز وزیر وقت  جهاد کشاورزی، قیمت برنج منطقی شد و کاهش یافت اما برنج کاری که قیمت 140 هزار تومان را دیده بود، دیگر حاضر به فروش برنجش با قیمت 100 هزار تومان نبود، بنابراین به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات برنج ؛ فساد مالی یا هوشمندی دولت برای کنترل بازار؟

واردات برنج ؛ فساد مالی یا هوشمندی دولت برای کنترل بازار؟