مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 00:052023-12-20اقتصادي

کام نوزادان تر نشده خشک می شود؟


درحالی که بازار شیرخشک نوزادان درحال بازگشت به حالت عادی است، تولیدکنندگان هشدار می دهند ادامه سیاست های غلط سازمان غذا و دارو منجر به کمبود مجدد خواهد شد.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس: پس از 15 سال با سیاست های غلط کشور با کمبود شیر خشک مواجه شد این را رییس سندیکای تولید داروهای انسانی محمد عبدزاده گفته است.

در همین حال رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک هانی تحویل زاده نیز می گوید به دلیل غفلت سازمان غذا و دارو و عدم نامه نگاری با بانک مرکزی برای تخصیص ارز به تولیدکنندگان، این کالای استراتژیک با کمبود شدید مواجه شد و وزارت بهداشت برای رفع کمبودها ده میلیون قوطی شیرخشک با قیمت چندبرابری به کشور وارد کرد .

اخبار رسیده حاکی از آن است که ممکن است این بازار دوباره دچار مشکل شود؛ رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک هانی تحویل زاده، می گوید ما اسیر تصمیمات خلق الساعه سازمان غذا و دارو شدیم و این سازمان از سه هفته قبل به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی نرخ ارز دولتی از 4200 تومان را به 28500 تومان تغییر داد.

این اتفاق درحالی رخ داده است که به گفته تولیدکنندگان، موجودی مواد اولیه در اکثر شرکت ها کافی نیست و تهیه ماده اولیه با نرخ جدید 7 برابری فشار نقدینگی زیادی به آنها وارد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کام نوزادان تر نشده خشک می شود؟

کام نوزادان تر نشده خشک می شود؟