مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 12:452023-12-21سياسي

مردم؛ حافظ اصلی آیین ایرانی شب چله هستند


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: حفاظت بخشی از میراث فرهنگی ناملموس بر عهده مردم است که آن ها طی صدها سال این وظیفه را با برگزاری درست و دقیق و عاشقانه سنت ها و آیین های ایرانی مثل شب چله انجام داده اند.

- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه: مردم؛ حافظ اصلی آیین ایرانی شب چله هستند ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: حفاظت بخشی از میراث فرهنگی ناملموس بر عهده مردم است که آن ها طی صدها سال این وظیفه را با برگزاری درست و دقیق و عاشقانه سنت ها و آیین های ایرانی مثل شب چله انجام داده اند.

علی محمدی در گفت و گو با ایسنا از اجرای 9 جشن آیینی یلدایی همزمان با نخستین سالگرد ثبت جهانی یلدا در مجموعه های تاریخی و گردشگری این شهرستان خبر داد و افزود: این آیین سنتی به مناسبت پاسداشت ثبت جهانی شب یلدا در فهرست میراث ناملموس چند ملیتی یونسکو در آستانه بلندترین شب سال در اقامتگاه های بوم گردی، روستاهای گردشگری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این آیین ایرانی با مدیریت انجمن های میراث فرهنگی، انجمن های شعر و ادبیات، شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری و به صورت عمومی در سطح شهرستان برگزار می شود، ادامه داد: آیین ها و سنت های ارزشمند ایران زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم؛ حافظ اصلی آیین ایرانی شب چله هستند

مردم؛ حافظ اصلی آیین ایرانی شب چله هستند