مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 20:202023-11-28بين الملل

اردوغان در تماس با گوترش: باید اسراییل را برای جنایاتش پاسخگو کرد


رییس جمهوری ترکیه در گفت وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل در آستانه نشست شورای امنیت، بر نقش جامعه بین المللی در پایان بخشیدن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه تأکید کرد.

- رییس جمهوری ترکیه در گفت وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل در آستانه نشست شورای امنیت، بر نقش جامعه بین المللی در پایان بخشیدن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه تأکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بخش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در تماسی تلفنی درباره نقش جامعه بین المللی برای کمک به اتمام جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه گفت وگو کردند.

گوترش و اردوغان همچنین در این تماس به بررسی بحران انسانی غزه و تلاش برای برقراری صلح پایدار در این منطقه پرداختند.

اردوغان خطاب به گوترش گفت که رژیم صهیونیستی در برابر چشمان جامعه بین المللی همچنان به نقض قوانین بین المللی، قوانین جنگی و حقوق بشردوستانه ادامه می دهد و باید به دلیل جنایاتی که مرتکب شده پاسخگو شود.

رییس جمهوری ترکیه سفر اخیر گوترش به گذرگاه مرزی رفح در مرز غزه و مصر را مفید خواند و گفت که این بازدید توجه جامعه بین المللی را به وضعیت أسفناک فلسطینیان در غزه جلب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان در تماس با گوترش: باید اسراییل را برای جنایاتش پاسخگو کرد

اردوغان در تماس با گوترش: باید اسراییل را برای جنایاتش پاسخگو کرد