مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 02:302023-11-26بين الملل

هشدار پوتین به غرب درباره هوش مصنوعی


ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه هشدار داد غرب نباید اجازه دهد در حوزه هوش مصنوعی انحصار ایجاد شود و اعلام کرد این کشور یک استراتژی بلندپروازانه تر برای توسعه هوش مصنوعی را تایید می کند.

- چین و آمریکا در توسعه هوش مصنوعی پیشرو هستند و بسیاری از محققان و رهبران جهانی معتقدند این فناوری جهان را دگرگون و انقلابی در جامعه به وجود می آورد که مشابه عرضه رایانه ها در قرن بیستم میلادی خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، در این میان دولت روسیه نیز تصمیم دارد به یک قدرت هوش مصنوعی تبدیل شود اما تلاش های آن به دلیل درگیری در اوکراین با مانع مواجه شده زیرا بسیاری از متخصصان مستعد روسیه را ترک کرده اند و از سوی دیگر غرب نیز به همین دلیل تحریم هایی وضع کرده که واردات فناوری های پیشرفته به این کشور را منع می کند.

در همین راستا پوتین در یک کنفرانس هوش مصنوعی در مسکو اعلام کرد با وجود آنکه فناوری های نوین پیامدهای اخلاقی و اجتماعی نامتناسبی دارند، تلاش برای ممنوعیت هوش مصنوعی غیر ممکن است.

او درباره هوش مصنوعی گفت: نمی توان چیزی را ممنوع کرد، اگر ما آن را ممنوع کنیم، در نقطه ای دیگر توسعه می یابد و ما عقب می مانیم.

هرچند سوالات اخلاقی باید با توجه به فرهنگ روسیه پاسخ داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پوتین به غرب درباره هوش مصنوعی

هشدار پوتین به غرب درباره هوش مصنوعی