مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 09:112023-12-04اجتماعي

انباشت 1.5 میلیون تن پسماند خطرناک در حاشیه رودخانه «کُر»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، هادی رضایی رییس بسیج رسانه استان فارس در جلسه با مسئولان محیط زیست استان فارس خواستار تشدید نظارت ها در حوزه محیط زیست شد و از اعلام جرم اداره محیط زیست شهرستان مرودشت علیه دست اندرکاران مجتمع پتروشیمی شیراز بابت انباشت یک و نیم میلیون تن پسماند صنعتی خطرناک در حاشیه رودخانه کر و پیگیری دغدغه مند و بازدید دادستان شهرستان مرودشت از این مکان الوده تشکر کرد.

وی در این جلسه اظهار داشت: رودخانه کر که از هزاران هکتار زمین کشاورزی و ده ها آبادی می گذرد تا به تالاب بختگان برسد با آلودگی ناشی از پساب و پسماند پتروشیمی شیراز جان مردم و محیط زیست را به مخاطره انداخته است.

رضایی افزود: انباشت پسماند حاصل از فعالیت مجتمع پتروشیمی در 50 سال اخیر در حاشیه این رودخانه نشان از بی تدبیری و عدم مسئولیت پذیری مسئولان این کارخانه در حوزه مدیریت پسماند طی سالهای متداول بوده و آن را اجحاف نابخشودنی در قبال مردم و محیط زیست منطقه است.

او تنها راه مدیریت این موضوع را تکیه بر اقتصاد چرخشی و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برشمرد و از مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان و دیگر مسئولین خواست تا با حمایت اصحاب رسانه و همت دستگاه قضا تا حصول نتیجه و حل مسئله روند را پیگیری کرده کسانی را که در این حوزه ترک فعل کرده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انباشت 1.5 میلیون تن پسماند خطرناک در حاشیه رودخانه «کُر»

انباشت 1.5 میلیون تن پسماند خطرناک در حاشیه رودخانه «کُر»