مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 13:402023-12-13سياسي

رییس دیوان عالی کشور: تزریق نیروهای جدید و توانمند در دستور کار است+فیلم


رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه تزریق نیروهای جدید، توانمند و جوانتر یکی از موارد مهم در جهت ایجاد تحول در دیوان عالی کشور است، گفت: باید قضاتی که واجد شرایط لازم برای خدمت در دیوان عالی کشور هستند، -   وی با اشاره به اهمیت اتقان آراء قضایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای خود مکرر نسبت به اتقان آرای قضات تاکید فرمودند، از جمله سیاست های مدون در تعیین راهبرد اصلی قوه قضاییه بحث اتقان آرا می باشد که از مهمترین مولفه هایی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

رییس دیوان عالی کشور تصریح کرد: به موجب قانون اساسی مهمترین وظیفه دیوان نظارت بر حسن اجرای قانون در محاکم و دادگاه ها است و این مهم باید در جهت اتقان آراء ساماندهی شود.

رییس دیوان عالی کشور ادامه داد: برای صدور آراء عادلانه که از اتقان کافی برخوردار باشد نیاز به وجود تمهیداتی از جمله آموزش، دانش به روز قضات، توجه به رفاه قضات، نظارت بر اجرای صحیح قانون در محاکم و.

است، در مبانی شرع مقدس اسلام و قانون بر نظارت بر رأی قاضی تاکید شده است ودر عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر بر انتخاب بهترین افراد در قضاوت تاکید شده است.

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: برخی از آقایان از کثرت نظارت بر قاضی گله مند هستند در حالی که نظارت دیوان عالی کشور در قانون اساسی تصریح شده و نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس دیوان عالی کشور: تزریق نیروهای جدید و توانمند در دستور کار است+فیلم

رییس دیوان عالی کشور: تزریق نیروهای جدید و توانمند در دستور کار است+فیلم