مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 19:052023-12-03اقتصادي

مزایای شکست انحصار از میادین مشترک در برنامه هفتم توسعه چیست؟


بخش خصوصی از پویایی برخوردار است و کارآیی بیشتری نسبت به بخش دولتی دارد.

به همین دلیل، ورود بخش خصوصی به بهره برداری از میادین گازی مشترک می تواند زمینه ساز شتاب بخشیدن به تولید گاز در کشور شود.

- ؛ یکی از اتفاقات مهم در زمینه برنامه هفتم توسعه، در ماده 15 این قانون در صحن علنی مجلس روی داد؛ جایی که یکی از مهم ترین انحصار های کشور، یعنی انحصار در توسعه میادین نفتی و گازی شکسته شد و از این پس کلیه شرکت های بخش خصوصی، امکان رقابت برای توسعه میادین را خواهند داشت.

این اقدام بسیار مهم موجب خواهد شد که توسعه میادین مشترک نفتی و گازی رونق گرفته و بسیار بیشتر از قبل و به شکل رقابتی تر شاهد توسعه میادین نفتی و گازی مشترک کشور خواهیم بود.

در قانون برنامه هفتم توسعه به منظور افزایش سرمایه گذاری در بالادست صنعت نفت و ایجاد فضای رقابتی، این امکان فراهم شده است که شرکت های غیردولتی (خصوصی) با شرکت ملی نفت در توسعه میادین نفتی و گازی رقابت و از وزارت نفت برای سرمایه گذاری و توسعه مجوز بهره برداری دریافت کنند.

به بیان دیگر؛ در راستای افزایش بهره برداری از میادین مشترک، به صندوق توسعه ملی این اجازه داده شده است که در قبال طلبی که از دولت دارد، با در اختیار گرفتن میدان ها، بدون اینکه بنگاه داری کند، با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برداشت از م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایای شکست انحصار از میادین مشترک در برنامه هفتم توسعه چیست؟

مزایای شکست انحصار از میادین مشترک در برنامه هفتم توسعه چیست؟