مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 07:402023-12-10سياسي

چرا کشورها برای ثبت میراث فرهنگی ناملموس با هم رقابت می کنند؟


میراث فرهنگی ناملموس یک کشور به دلیل ارتباط با غنای فرهنگی و تمدنی مردمان آن اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل رقابت برای ثبت جهانی آنها وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران توانا: هفته گذشته با ثبت 3 پرونده ایران در فهرست جهانی میراث فرهنگی ناملموس یونسکو، هفته ای خوش خبر برای حوزه فرهنگ، تمدن و گردشگری ایران رقم خورد.

این سه پرونده که به صورت مشترک با چند کشور دیگر ثبت شده شامل پرونده هنر تذهیب به صورت مشترک با کشورهای ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان و ازبکستان، افطار و مراسم اجتماعی-فرهنگی آن مشترک با آذربایجان، ترکیه و ازبکستان و جشن سده مشترک با تاجیکستان است.

میراث فرهنگی ناملموس موارد متعددی از میراث فرهنگی و غیرمادی بشر را شامل می شود که آن ها را می توان در دسته بندی هایی همچون سنت ها و بیان های شفاهی، هنرهای نمایشی، رسوم اجتماعی، آیین ها و رویدادهای جشنواره ای، دانش و رسوم مربوط به طبیعت و کیهان و نیز مهارت در هنرهای دستی سنتی جای داد.

اهمیت ثبت این میراث در آن است که به دیگر کشورها نشان می دهد که مردمان یک کشور و صاحبان یک فرهنگ چه میزان پیشنه و قدمت تاریخی دارند و داشته های آنها در حوزه فرهنگ و تمدن چیست.

در واقع این داشته ها برای مردمان آن یک نوع پشتوانه تاریخی است و از آن می توانند برای معرفی خود در جهان به عنوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کشورها برای ثبت میراث فرهنگی ناملموس با هم رقابت می کنند؟

چرا کشورها برای ثبت میراث فرهنگی ناملموس با هم رقابت می کنند؟