مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 10:302023-12-13سياسي

شما هم می خواستید طبق نقشه آمریکا کودتا کنید، اما سرشکسته شدید


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سیدمحمد خاتمی در جمع مشاوران خود به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو (16 آذر) گفت: این که چند ماه بعد از کودتای آمریکایی- انگلیسی علیه دولت ملی مصدق، - خاتمی، رییس دولت اصلاحات ادعا کرد: اکثریت مردم، از غرب ستیزی هزینه زای حکومت، ناراضی، و خواستار تنش زدایی در روابط با آمریکا هستند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سیدمحمد خاتمی در جمع مشاوران خود به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو (16 آذر) گفت: این که چند ماه بعد از کودتای آمریکایی- انگلیسی علیه دولت ملی مصدق، ریچارد نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا به ایران آمد، در سطح جامعه و در واقع نزد افکار عمومی آن زمان چنین تلقی شده که این سفر برای دست مریزاد گفتن به عوامل کودتا و اعلام پیروزی آمریکا است.

وجدان ملتی که به تازگی با دخالت آمریکا، دولت ملی خود را از دست داده و به جای آن یک دیکتاتوری وابسته به بیگانه شکل گرفته بود، معترض بود.

وی افزود: این وجدان بیدار جامعه، در دانشگاه تجلی پیدا کرد و دانشجویان در روز 16 آذر 32 اعتراض کردند و بابت این اعتراض خود هزینه زیادی هم دادند.

به هر حال 16 آذر در یک پیچ مهم تاریخی جامعه ما اتفاق افتاد که در فرآیند مبارزات تاریخی ملت در نهایت به انقلاب اسلامی منجر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شما هم می خواستید طبق نقشه آمریکا کودتا کنید، اما سرشکسته شدید

شما هم می خواستید طبق نقشه آمریکا کودتا کنید، اما سرشکسته شدید