مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 13:352023-12-08اقتصادي

کارخانه ها در به در به دنبال کارگر!


دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور، گفت: متأسفانه به دلایلی مانند حقوق کم، نیروی کار تمایلی به کار کردن ندارد.

بار ها از سوی کارفرما درخواست نیرو داده اند، -  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، درحالی که در برخی استان ها تأمین نیروی کار برای کارفرمایان به معضل جدی تبدیل شده است، نمایندگان کارگری علت این موضوع را دستمزد پایین و دولت علت آن را کاهش نرخ بیکاری می داند.

   فرهنگ غالب جامعه، استخدام دولتی را تنها گزینه اشتغال پایدار می شناسد و فعالیت در بخش خصوصی چندان مورد استقبال قشر تحصیل کرده که اتفاقاً فاقد مهارت نیز هستند، قرار نمی گیرد.

از طرف دیگر تورم به قدری بالا است که مردم با حقوق های کارگری نمی توانند حداقل های معیشتی خود و خانواده شان را تامین کنند؛ در جامعه نیز مشاغل کاذبی شکل گرفته که انگیزه کار و تولید را به حداقل رسانده و مجموع این عوامل باعث می شود بسیاری از واحد های صنعتی با کمبود شدید نیرو مواجه باشند.

ساعت کاری زیاد در طول روز و سختی کار در مقابل دستمزد پایین، باعث شده است که کارگران شاغل واحد های تولیدی پس از یک سال به سمت شغل های دیگر و با اولویت شغل های کاذب بروند از این رو بیشتر افرادی که مجبور به ترک کار از واحد های تولیدی می شوند عنوان می کنند که حتی دستفروشی نیز درآمد به مراتب بیشتری از کارکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارخانه ها در به در به دنبال کارگر!

کارخانه ها در به در به دنبال کارگر!