مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 12:502023-12-06اقتصادي

این رکورد را نشکنید


هر سال با نزدیک شدن به روزهای سرد، شاهد شکسته شدن رکورد مصرف گاز در استان کردستان هستیم و این امر موجب نگرانی هایی در زمینه تداوم مصرف گاز می شود.

- صرفه جویی در مصرف گاز ضمن کمک به اقتصاد خانواده، کاهش هزینه قبض گاز و صرفه جویی مالی، مانع افت فشار گاز در نقاط سردسیر و حمایت بیشتر از تولید و اشتغال کشور خواهد شد.

هرقدر در بخش های خانگی، صنعتی و نیروگاهی، گاز به صورت بهینه مصرف شود و از تجهیزات با راندمان بالا استفاده شود، امکان پایداری و استمرار جریان گاز در کشور فراهم و به تولید و اشتغال کمک بیشتری می شود.

با توجه به نقش موثر انرژی در توسعه و رفاه اقتصادی و افزایش مصرف انرژی، به موازات رشد و توسعه کشور، لزوم مدیریت صحیح مصرف انرژی (گاز) ضروری است.

مشارکت مردمی، اصل مهمی در نهادینه کردن مصرف بهینه گاز است و اولین شرط برای مشارکت اجتماعی در راستای کاهش مصرف گاز، همکاری بین مردم و دولت و آگاهی بخشی است.

در مقابل نیز مردم با صرفه جویی باید تاثیر مصرف بهینه را به صورت مستقیم در سبد هزینه خود ببینند.

در مناطق سردسیر و کوهستانی مانند استان کردستان، مصرف گاز بیشتر است و مشارکت مردم برای مصرف بهینه به فرهنگ سازی بیشتری نیاز دارد؛ شیوه درست و به موقع انتقال پیام مصرف بهینه از طریق رسانه ها به مردم، بسیار تاثیرگذار است و باید این ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این رکورد را نشکنید

این رکورد را نشکنید