مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 11:352023-12-05اجتماعي

مرمت پناهگاه اسپهبدان طبرستان در شهمیرزاد


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهدی شهر از پایان مرمت «شیر قلعه» در شهمیرزاد خبر داد.

- ایسنا/سمنان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهدی شهر از پایان مرمت شیر قلعه در شهمیرزاد خبر داد.

مهدی متقی امروز (سه شنبه، 14 آذر ماه) اظهار کرد: در این مرحله از مرمت، حفاظت و استحکام بخشی دیوار ضلع جنوبی شیر قلعه با سنگ و ملات ساروج، اجرای بندکشی با رعایت اصول فنی با پودرهای ویژه، مرمت تکمیلی قسمت های ریخته دیواره ها، برج ها و عایق بندی دیوارها انجام شده است.

او ادامه داد: مرمت شیر قلعه با هدف جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب برف و باران و حفاظت از این قلعه تاریخی شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد انجام شده و مرمت دیگر بخش های این قلعه همچنان در دستور کار است.

وی گفت: شیر قلعه از آثار تاریخی مربوط به دوره پیش و پس از اسلام است و در یک کیلومتری شمال غرب شهمیرزاد روی کوه قرار دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهدی شهر افزود: این قلعه از پناهگاه های مستحکم اسپهبدان طبرستان است و به شماره 4427 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی همچنین به ایجاد برخی زیرساخت ها در روستاهای هدف گردشگری لرد و چاشم اشاره کرد و گفت: با هدف توسعه زیرساخت های گردشگری در این منطقه، 4 چشمه سرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت پناهگاه اسپهبدان طبرستان در شهمیرزاد

مرمت پناهگاه اسپهبدان طبرستان در شهمیرزاد