مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 13:502023-12-18سياسي

لزوم فراهم شدن زمینه توسعه طب ایرانی با تلاش پژوهشگران و محققان


مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: ضروری است پژوهشگران و محققان حوزه طب ایرانی با تلاش و کوشش بیشتر، زمینه های توسعه و تعالی این دانش ارزشمند و شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر نفیسه حسینی یکتا با بیان اینکه پژوهش یک فاکتور مهم در توسعه کشورها است، تصریح کرد: سیاست گذاری صحیح در این حوزه می تواند آن را به یک ابراز قدرت در مسیر توسعه کشور و تبدیل شدن به مرجعیت علمی در دنیا تبدیل کند.

وی افزود: در کشور ما یکی از حوزه هایی که به نظر می رسد این ظرفیت را دارد تا به عنوان یک هدف راهبردی در حوزه تحقیقات و فناوری قرار گیرد، طب ایرانی است.

وی با بیان اینکه طب ایرانی از چند منظر اهمیت دارد که بحث هویتی طب ایرانی و بومی بودن آن یکی ازجنبه های مهم آن است؛ اظهار کرد: در حقیقت منبع این دانش، امکانات و منابع بومی آن همچون گیاهان دارویی در داخل کشور موجود است و پژوهش در این حوزه از این منظر نیز اهمیت دارد.

حسینی یکتا با اشاره به اینکه ما از سردمداران بحث توسعه دانش در طول تاریخ بوده ایم، اظهار کرد: از منظر تاریخ طب ایرانی کارهای پژوهشی اهمیت بالایی دارد و یک توان رقابتی بسیار بالا در کل دنیا برای ما ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم فراهم شدن زمینه توسعه طب ایرانی با تلاش پژوهشگران و محققان

لزوم فراهم شدن زمینه توسعه طب ایرانی با تلاش پژوهشگران و محققان