مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 10:052023-12-10سياسي

«ارتباط دانشگاه و صنعت»؛ رویای سال های پیش حوزه پژوهش و فناوری که محقق شده است


«ارتباط صنعت و دانشگاه» که روزی به عنوان یک رویا و هدف دوردست مطرح می شد، امروز با برنامه ها و اقداماتی که انجام شده در حال پیگیری و اجرا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ارتباط دانشگاه با صنعت ؛ واژه ای است که از سال ها قبل هم در جامعه دانشگاهی و هم در میان صاحبان صنایع مطرح است و همه به دنبال حلقه گمشده ارتباطی این دو بودند تا زنجیر ارتباط صنعت و دانشگاه شکل گرفته و علاوه بر رفع نیازهای جامعه و دانش بنیان شدن صنایع به ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی هم بینجامد، حالا وزارت علوم اقداماتی انجام داده که این ارتباط تا حدود بسیار زیادی برقرار شده است.

می خواهید بدانید این ارتباط بالاخره چگونه برقرار شد؟ بهتر است این موضوع را از زبان مسؤولان وزارت علوم که متولی این امر بودند بشنویم.

از همان ابتدا که محمدعلی زلفی گل به عنوان وزیر علوم کار خود را آغاز کرد، پنج اولویت اصلی در برنامه های این وزارتخانه مطرح شد.

این اولویت های عبارت از مرجعیت و دیپلماسی علمی کشور، آموزش و پژوهش هدفمند، مهارت محور و تاثیرگذار در پیشرفت کشور، نوآوری فرهنگی و ترویج فرهنگ نوآوری، شاگرد پروری و فناور پروری و تلاش برای خلق ثروت از فرصت های جدید است؛ با دقت به این اولویت ها متوجه می شویم که مهارت محوری و توجه به مسأله محور ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ارتباط دانشگاه و صنعت»؛ رویای سال های پیش حوزه پژوهش و فناوری که محقق شده است

«ارتباط دانشگاه و صنعت»؛ رویای سال های پیش حوزه پژوهش و فناوری که محقق شده است