مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 08:252023-12-19دانش

ساخت کامپیوترها و حسگرهای کوانتومی در دستور کار محققان کشور


رییس پژوهشکده فوتونیک و فناوری های کوانتومی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای، گفت: با انعقاد قراردادی در حوزه فناوری کوانتومی با دانشگاه آزاد در 3 حوزه کامپیوترهای کوانتومی، - رییس پژوهشکده فوتونیک و فناوری های کوانتومی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای، گفت: با انعقاد قراردادی در حوزه فناوری کوانتومی با دانشگاه آزاد در 3 حوزه کامپیوترهای کوانتومی، حسگرهای کوانتومی و ارتباطات کوانتومی پروژه هایی تصویب و با همکاری دو طرف اجرایی می شود.

تایماز فتح اللهی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی در 4 سال گذشته به حوزه فناوری های کوانتومی وارد شده است، گفت: این فناوری در دنیا نوپا است، ولی کشورهای غربی در این زمینه از ما جلوتر هستند و به ما نیز اجازه داده شده است که در این حوزه اقدام به تحقیق و توسعه کنیم.

وی افزود: به دلیل پیچیدگی فناوری های کوانتومی قطعا با حضور یک سازمان باید نسبت به توسعه این فناوری در داخل کشور اقدام کرد، از این رو باید با مجموعه های مختلف هم افزایی و همکاری صورت گیرد تا به اهداف مورد نظر نائل شویم.

فتح اللهی خاطر نشان کرد: از این رو با مجموعه های مختلف از جمله دانشگاه آزاد وارد همکاری شدیم؛ چرا که این دانشگاه در حوزه کوانتومی بودجه ای را در نظر گرفته است؛ از این رو با دانشگاه آزاد تفاهم نامه ای را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت کامپیوترها و حسگرهای کوانتومی در دستور کار محققان کشور

ساخت کامپیوترها و حسگرهای کوانتومی در دستور کار محققان کشور