مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 08:052023-12-10اقتصادي

چرا شرکت های دانش بنیان توانمند تمایلی به صادرات ندارند؟


مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: با وجودی که تعدادی از شرکت های بزرگ و توانمند محصولات با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای خارجی تولید کرده و پیش از این در زمینه صادرات فعال بودند ولی اکنون تمایلی به صادرات ندارند.

- سیدمجتبی قدمگاهی مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت  علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: به علت اینکه شرکت های دانش بنیان شرکت های نوپا بوده و به یک سری اطلاعات در زمینه تجارت داخلی و صادرات خارجی نیاز دارند ما در تلاش هستیم دانش های لازم را  به آنها منتقل کرده و زیرساخت  ایجاد کنیم تا بتوانند خودشان را به مقاصد صادراتی برسانند.

وی با اشاره به نارضایتی شرکت های دانش بنیان از تفاوت نرخ ارز گفت: بحث تحریم و تراکنش مالی یکی از مشکلات و چالش های اصلی این شرکت ها است تا محصول خود را به بازارهای جهانی رسانده و نقل و انتقال مالی انجام دهند.

این بحث در جلسه گردهمایی  شرکت های ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته مطرح شد و از دوستان در وزارت اقتصاد و دولت می خواهیم برای رفع این مشکل به صورت جدی راهکار اصولی ارائه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا شرکت های دانش بنیان توانمند تمایلی به صادرات ندارند؟

چرا شرکت های دانش بنیان توانمند تمایلی به صادرات ندارند؟