مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 14:552023-12-02اقتصادي

کاشت 12 هزار و 500 اصله نهال در استان مرکزی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، امروز 12 هزار و 500 اصله نهال در استان کاشته شد.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، امروز 12 هزار و 500 اصله نهال در استان کاشته شد.

عبدالحسین محمدی یازدهم آذرماه 1402 در آیین آغاز نهال کاری در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور که به صورت نمادین در ورودی روستای خانه میران اراک برگزار شد، بیان کرد: امروز به صورت رسمی، اجرای کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز شد و از این پس تا پایان اسفندماه پویش های نهال کاری و بذرکاری در کل استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیرو این طرح، کاشت سه نهال توسط هر ایرانی مدنظر است که باید نهال آن توسط منابع طبیعی تولید می شد، گفت: سالانه 250 میلیون اصله نهال در کشور تولید خواهد شد که سهم استان مرکزی از این تعداد سالانه 4 میلیون اصله نهال است که در سال جاری، 4 میلیون و 200 هزار اصله نهال در نهالستان اراک تولید شده و کار تولید نهال برای سال آینده را نیز آغاز کرده ایم.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر کاشت بذر نهال های سال آینده شروع شده است، افزود: از نهال های تولیدی برای سال جاری، 2 میلیون و 200 هزار اصله نهال قابل توزیع نیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 12 هزار و 500 اصله نهال در استان مرکزی

کاشت 12 هزار و 500 اصله نهال در استان مرکزی