مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 12:252023-11-27اقتصادي

تمرکز ما بر فراریان مالیاتی دانه درشت است/ مالیات نیمی از مشاغل صفر است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید محمد هادی سبحانیان رییس سازمان امور مالیاتی کشور در تشریح افزایش درآمد های پایدار و تحقق بودجه بدون نفت گفت: - سید محمد هادی سبحانیان گفت: در شش ماه اول سال جاری درآمد های مالیاتی به بیش از دو برابر درآمد های نفتی رسیده است.

این دستاورد بزرگ دولت سیزدهم در راستای کاهش وابستگی به نفت و تأمین مالی پایدار و غیرتورمی با تمرکز بر مالیات ستانی از دانه درشت ها و مبارزه جدی با فراریان مالیاتی رقم خورده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید محمد هادی سبحانیان رییس سازمان امور مالیاتی کشور در تشریح افزایش درآمد های پایدار و تحقق بودجه بدون نفت گفت: سهم اصناف و مشاغل از تولید ناخالص داخلی حدود 30 درصد است، ولی سهم آنان از مالیات کل کشور کمتر از 5 درصد است.

بر همین مبنا میانگین مالیات پرداختی اصناف برای عملکرد سال 1401 پنج میلیون تومان بوده است با این حال در 7 ماهه نخست سال جاری حاکی از، رشد بیش از 92 درصدی مالیات ستانی از مشاغل است.

‬‬‬‬‬‬سبحانیان با اشاره به این که تعداد خانه های لوکس معرفی شده به سازمان مالیاتی در سال 1401 برای کل کشور برابر با 40497 واحد بود؛ گفت: سازمان امور مالیاتی با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان فقط در شهر تهران بیش از 110 هزار واحد خانه لوکس شناسایی کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکز ما بر فراریان مالیاتی دانه درشت است/ مالیات نیمی از مشاغل صفر است

تمرکز ما بر فراریان مالیاتی دانه درشت است/ مالیات نیمی از مشاغل صفر است