مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 09:452023-12-11دانش

ساخت پد حسگری تشخیص تازگی میوه ها


پژوهشگران ایرانی در قالب طرح شهید «احمدی روشن» بنیاد ملی نخبگان موفق به طراحی و ساخت پد حسگری تشخیص تازگی میوه ها با برتری نسبت به نمونه خارجی شدند که در مسیر این پژوهش به ایده افزایش ماندگاری میوه دست یافتند.

- پژوهشگران ایرانی در قالب طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان موفق به طراحی و ساخت پد حسگری تشخیص تازگی میوه ها با برتری نسبت به نمونه خارجی شدند که در مسیر این پژوهش به ایده افزایش ماندگاری میوه دست یافتند.

فرنوش فریدبد، استاد راهبر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که طراحی و ساخت پد حسگر تشخیص تازگی میوه ها در ایران برای میوه های گران قیمت موجود در بازار نظیر موز، کیوی، توت فرنگی، انبه انجام شده است، در ادامه اظهار کرد: می توان این پژوهش را به انواع دیگر میوه ها گسترش داد.

وی، در خصوص مکانیسم عملکرد پد حسگر تشخیص تازگی میوه ها توضیح داد: پس از برداشت محصولات باغی، میوه ها هم چنان به روند رسیده شدن خود ادامه می دهند و در این اثنا یکسری مواد شیمیایی به صورت مایع یا گاز از قبیل CO2 و اتیلن و .

آزاد می کنند.

استاد راهبر این هسته پژوهشی، با تأکید مجدد بر این که میوه ها پس از بسته بندی بر حسب شدت رسیده شدن، انواع مواد شیمیایی اعم مایع یا گاز از خود آزاد می کنند، افزود: در پدهای حسگر تشخیص تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت پد حسگری تشخیص تازگی میوه ها

ساخت پد حسگری تشخیص تازگی میوه ها