مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 13:052023-12-04سياسي

پیشگیری از معلولیت یکی از مهم ترین برنامه های بهزیستی است


برنامه آگاه سازی با هدف پیشگیری از معلولیت، برای سه هزار شهروند زنجانی اجرا می شود.

- ایسنا/زنجان سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: برنامه آگاه سازی با هدف پیشگیری از معلولیت، برای سه هزار شهروند زنجانی اجرا می شود.

روح الله خدابنده لو در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اقدامات بهزیستی برای جلوگیری از بروز معلولیت ها، اظهار کرد: پیشگیری از شیوع معلولیت ها، یکی از مهم ترین برنامه های بهزیستی است.

مشاوره های ژنتیک بهزیستی برای قبل از ازدواج (بویژه در ازدواج فامیلی)، پیش از بارداری و هنگام بارداری و در خانواده های با ریسک بالا از نظر بیماری های ژنتیک و خانواده های دارای معلولیت انجام می شود تا پیش آگهی و احتمال تولد نوزاد دارای معلولیت بررسی شود.

وی با اشاره به پرداخت کمک هزینه لازم برای انجام آزمایش های ژنتیک به خانواده های نیازمند، ادامه داد: برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در راستای آگاه سازی زنان سرپرست خانوار جامعه هدف بهزیستی با رده سنی 18 تا 50 سال، افراد کم سواد و باسواد و فرزندان شان در پایه های دهم و یازدهم و سالمندان طراحی شده است.

او با بیان اینکه برنامه آگاه سازی در موضوع هایی مانند سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت دستگاه عضلانی - اسکلتی، سلامت بینایی و شنوایی، ژنتیک و بیماری های ژنتیکی، پیشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از معلولیت یکی از مهم ترین برنامه های بهزیستی است

پیشگیری از معلولیت یکی از مهم ترین برنامه های بهزیستی است