مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 11:102023-12-20اقتصادي

راه اندازی نخستین «گازکروماتوگرافی» مایع در گلستان هم زمان با سفر دولت


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از نصب اولین دستگاه «گازکروماتوگرافی» مایع با کارایی بالا در آزمایشگاه تشخیص پزشکی در مرکز بهداشت گلستان همزمان با سفر رییس جمهور به این استان خبر داد.

- راه اندازی نخستین گازکروماتوگرافی مایع در گلستان هم زمان با سفر دولت ایسنا/گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از نصب اولین دستگاه گازکروماتوگرافی مایع با کارایی بالا در آزمایشگاه تشخیص پزشکی در مرکز بهداشت گلستان همزمان با سفر رییس جمهور به این استان خبر داد.

موسی الرضا شبیهی صبح چهارشنبه 29 آذرماه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه گازکروماتوگرافی مایع با کارایی بالا با مبلغ 40 میلیارد ریال با همکاری مشترک بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت WHO و دولت خریداری و در مرکز بهداشت استان نصب و راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: این دستگاه یکی از پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی برای جداسازی ، شناسایی و تعیین مقدار اجزاء تشکیل دهنده یک ماده است و کاربردهای فراوانی مانند تجزیه ترکیبات شیمیایی موجود در هوا ، آنالیز سموم و آفت کش ها در محیط های کاری و همچنین قابلیت آنالیز نمونه های آب و مواد غذایی را دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: این دستگاه در حوزه بهداشت استان برای اولین بار تهیه و مورد بهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی نخستین «گازکروماتوگرافی» مایع در گلستان هم زمان با سفر دولت

راه اندازی نخستین «گازکروماتوگرافی» مایع در گلستان هم زمان با سفر دولت