مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 10:002023-12-07اقتصادي

کمک جهاد دانشگاهی برای اقتصادی کردن تامین آب کشاورزی از طریق دریا


استاندار هرمزگان در دیدار با رییس جهاد دانشگاهی کشور خواستار کمک جهاد دانشگاهی برای اقتصادی کردن تامین آب کشاورزی از طریق دریا شد.

- ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان در دیدار با رییس جهاد دانشگاهی کشور خواستار کمک جهاد دانشگاهی برای اقتصادی کردن تامین آب کشاورزی از طریق دریا شد.

مهدی دوستی، در دیدار با رییس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اهمیت فعالیت های پژوهشی و علمی جهاد دانشگاهی در تحقق توسعه پایدار، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با رویکرد جهادی وارد عرصه فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی شد و اقدامات بزرگی را در این زمینه در کشور رقم زد.

وی، با اشاره به لزوم فعالیت تحقیقاتی جهاد دانشگاهی روی آب شیرین کن ها، عنوان کرد: اگر بتوانیم میزان مصرف برق به ازای هر مترمکعب آب را به میزان مشخصی کاهش دهیم، تامین آب مورد نیاز برای کشاورزی از دریا اقتصادی خواهد شد و می تواند اتفاقات تاریخی را در کشور رقم بزند.

استاندار هرمزگان، با ذکر این نکته که در حال حاضر کشاورزی از طریق شیرین سازی آب دریا صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: در صورت اقتصادی کردن این امر بخش اعظمی از اراضی حاصل خیز کشور زیر کشت خواهد رفت و چندین میلیارد دلاری که هر ساله برای واردکردن نهاده دامی صرف می شود، ذخیره خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک جهاد دانشگاهی برای اقتصادی کردن تامین آب کشاورزی از طریق دریا

کمک جهاد دانشگاهی برای اقتصادی کردن تامین آب کشاورزی از طریق دریا