مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 12:592023-11-27پزشكي

کمتر از 10درصد غربال شدگان درزبرخان مشکوک به سرطان پستان هستند


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان زبرخان گفت: پس از غربالگری انجام شده کمتر از 10 درصد غربال شدگان در زبرخان مشکوک به سرطان پستان هستند.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان زبرخان گفت: پس از غربالگری انجام شده کمتر از 10 درصد غربال شدگان در زبرخان مشکوک به سرطان پستان هستند.

مریم مردانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان و دومین علت مرگ و میر در بین بانوان است، خاطرنشان کرد: همکاران مامای مراکز از ابتدای امسال تاکنون 3762 نفر غربالگری پستان در زنان 30 تا 69 سال انجام داده اند که تعداد 201 مورد معادل 10 درصد مشکوک شناسایی و پیگیری 100 درصد انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 3 مورد سرطان پستان تشخیص داده شده که اکنون در حال درمان هستند، اظهار کرد: افراد مبتلا به سرطان پستان در مراکز بهداشتی اسحاق آباد، عبدالله آباد و حاجی آباد هستند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان زبرخان از بانوان شهرستان خواست برای غربالگری رایگان پستان به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند تا در اولین فرصت از سلامت خود اطمینان حاصل نمایند.

وی بیان کرد: سرطان پستان شایع ترین سرطان در بین زنان است که در صورت تشخیص سریع، شانس درمان موفقیت آمیز بیمار، بسیار زیاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمتر از 10درصد غربال شدگان درزبرخان مشکوک به سرطان پستان هستند

کمتر از 10درصد غربال شدگان درزبرخان مشکوک به سرطان پستان هستند