مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 17:052023-12-06سياسي

جنبش دانشجویی آرمان خواهی را با آرمان گرایی انقلاب تعریف کند


فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان لرستان گفت: جنبش دانشجویی آرمان خواهی را با آرمان گرایی انقلاب اسلامی تعریف کند.

- ایسنا/لرستان فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان لرستان گفت: جنبش دانشجویی آرمان خواهی را با آرمان گرایی انقلاب اسلامی تعریف کند.

محسن کریمی در گفت وگو با ایسنا ضمن تبریک فرارسیدن روز دانشجو اظهار کرد: همواره روز دانشجو منعکس کننده نظرات دانشجو در هر مقطع زمانی بوده و گویای نحوه تعامل این قشر با مسائل روز جامعه خود است.

وی در رابطه با چرایی نامگذاری 16 آذرماه تحت عنوان روز دانشجو گفت: در پی کودتای 28 مردادماه 1332 با حمایت دولت آمریکا و سرنگونی دولت مصدق، احساسات مردم ایران نسبت به دولت های بیگانه مخصوصاً ایالات متحده جریحه دار شده بود و در این میان با شنیدن خبر سفر ریچارد نیکسون، معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا به تهران دانشجویان شروع به اعتراض کردند که این موضوع بهانه لازم را برای اعتراضات فراهم آورد و از 14 آذرماه دانشجویان فعال و آگاه دانشگاه تهران شروع به فعالیت در محیط کلاس و دانشگاه کرده و کمی بعد ناآرامی به صحن دانشگاه کشیده شد.

کریمی ادامه داد: دولت وقت در مقابله با این جریان به سرکوب نظامی دانشجویان پرداخت و سربازان پس از ورود به دانشگاه اقدام به درگیری، بازداشت و شلیک به سمت دانشجویان معترض کردند ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنبش دانشجویی آرمان خواهی را با آرمان گرایی انقلاب تعریف کند

جنبش دانشجویی آرمان خواهی را با آرمان گرایی انقلاب تعریف کند