مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 21:452023-12-08بين الملل

تقدیر امیرعبداللهیان از دبیرکل سازمان ملل متحد


در گفت وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و تداوم تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این گفت و گو، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را در جریان آخرین اقدامات و تحرکات دیپلماتیک کشورهای اسلامی و عربی و جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و توقف کشتار بیرحمانه شهروندان در غزه و نیز کرانه غربی قرار داد.

وی از اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد در مکاتبه با شورای امنیت براساس ماده 99 منشور سازمان ملل متحد تقدیر و آن را اقدامی کم سابقه و ارزشمند در جهت استقرار صلح و امنیت در جهان توصیف کرد .

امیرعبداللهیان یکی از محورهای مهم مذاکرات ابراهیم رییسی رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را بحران غزه عنوان کرد و گفت: گفت وگوهای مهمی میان رؤسای جمهور ایران و روسیه در موضوع فلسطین انجام شده است.

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این گفت وگو ضمن تشکر از مواضع شناخته شده و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و تلاشهای دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقدیر امیرعبداللهیان از دبیرکل سازمان ملل متحد

تقدیر امیرعبداللهیان از دبیرکل سازمان ملل متحد