مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 15:002023-12-16فرهنگي

استاد علی نظمی تبریزی دار فانی را وداع گفت


جمشید نظمی، فرزند استاد علی نظمی، شاعر و غزلسرای به نام کشور دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار کاف، درگذشت پدر خود را تایید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، استاد علی نظمی، ادیب متخلص به نظمی تبریزی متولد اول مهر 1306 در تبریز از شاعران غزل سرای برجسته معاصر ایران بود.

وی که ارتباط دوستی نزدیکی با استاد شهریار داشت، سرودن شعر را از 16 سالگی آغاز کرده و شاگرد ملک الشعرای بهار و محمدامین ادیب طوسی  بوده است.

علاوه بر شعر، آثار تحقیقی ادبی نیز از وی به چاپ رسیده که از جمله این آثار می توان به تذکره الشعرای منظوم و منثور دویست سخنور و گلشن معانی شرح برخی ابیات مشکله فارسی اشاره کرد.

از استاد نظمی تبریزی در همایش زنده نامان که تیرماه امسال توسط شهرداری تبریز برگزار شد، تجلیل به عمل آمد و در واقع می توان گفت این، آخرین حضور او در مجمعی عمومی بود.

پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پیامی درگذشت استاد علی نظمی تبریزی شاعر پیشکسوت و نامدار ایرانی را تسلیت گفت.

متن پیام سیدمحمدحسین بلاغی به شرح زیر است: خبردرگذشت استاد علی نظمی تبریزی متخلص به نظمی از شاعران و ادیبان پیشکسوت و برجسته کشورمان موجب تاسف و تاثر بسیار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد علی نظمی تبریزی دار فانی را وداع گفت

استاد علی نظمی تبریزی دار فانی را وداع گفت