مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 01:302023-12-07اجتماعي

مشمولان غایب؛ از محرومیت تا خرید خدمت!


افراد ذکور وقتی به سن 18 سال تمام می رسند طبق قانون، مشمول خدمت وظیفه عمومی شده و باید وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند در غیر این صورت از یکسری مزایا محروم می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، افراد ذکور وقتی به سن هجده سال تمام می رسند طبق قانون، مشمول خدمت وظیفه عمومی شده و باید برای رسیدگی به وضعیت خدمتی خود در موعد یا مهلت های تعیین شده از سوی سازمان وظیفه عمومی اقدام کرده و وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند؛ یعنی اگر در شمول معافیت های تحصیلی، پزشکی، کفالت و .

قرار می گیرند با ارائه مدارک لازم وضعیت خدمتی خود را مشخص کرده یا برای رفتن به سربازی اقدام کنند در غیر این صورت مشمول غایب محسوب می شوند.

   در این بین دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت انصراف داده، اخراج شده  یا ترک تحصیل کرده اند و حداکثر تا 6 ماه بعد از ورود به سن مشمولیت خود را معرفی نکنند نیز غایب شناخته می شوند.

ذکر این نکته هم ضروری است که افرادی که برگ معافیت موقت پزشکی، کفالت و موارد خاص دریافت کرده و پس از پایان مدت اعتبار آن، ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند نیز غایب شناخته می شوند.

  مشمولان غایب از ادامه تحصیل محروم بوده و حتی نمی توانند اصل گواهینامه یا پایان نامه دوره های تحصیلی دیپلم و بالاتر را از وزارتخانه مربو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشمولان غایب؛ از محرومیت تا خرید خدمت!

مشمولان غایب؛ از محرومیت تا خرید خدمت!