مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 10:402023-11-23سياسي

اولین واکنش نادران به غیرعلنی شدن جلسه استعفایش


«توقع و انتظار من هم همین بود که جلسه استعفا علنی برگزار شود و مردم در جریان امر قرار بگیرند؛ اما نظر آقایان غیر از این بود».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک در بخش هایی از گزارش روزنامه شرق آمده است؛ مطابق اصل 62 قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی از نمایندگان ملت که به طور مستقیم انتخاب می شوند، تشکیل می شود و نمایندگان ملت طی چهار سال عهده دار کرسی نمایندگی هستند.

مطابق ماده 94 آیین نامه داخلی مجلس نیز هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است، می تواند از مقام نمایندگی استعفا دهد.

البته پذیرش استعفای او منوط به تصویب مجلس است.

همچنین بر اساس ماده 96بررسی تقاضای استعفا به این صورت است که ابتدا تقاضای استعفا قرائت شده و سپس شخص متقاضی استعفا یا نماینده دیگری به تعیین او تقاضای دفاع خواهد داشت.

مدت قرائت تقاضای استعفا و توضیح نماینده متقاضی استعفا حداکثر نیم ساعت است و مخالف یا مخالفان هم حداکثر نیم ساعت می توانند سخنان خود را بیان کنند.

پس از آن هم درخواست استعفا در صحن مجلس رأی گیری می شود و در صورت تصویب تقاضای استعفا، مراتب از طریق رییس مجلس به وزارت کشور اعلام می شود تا طبق قانون انتخابات اقدام کند.

اما اگر این استعفا مورد قبول و پذیرش اکثریت مجلس قرار نگرفت، نماینده متقاضی استعفا همچنان در کسوت نمایندگی مجلس باقی می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین واکنش نادران به غیرعلنی شدن جلسه استعفایش

اولین واکنش نادران به غیرعلنی شدن جلسه استعفایش