مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 08:502023-11-26پزشكي

بلاهایی که خواب روزانه سرتان می آورد


تحقیقات بسیاری مضر بودن خواب روزانه را تایید کرده و این خواب می تواند آسیب هایی برای بدن به همراه داشته باشد که از جمله آن می توان به اختلال در ترشح هورمون های بدن، - ایجاد اشکال در ضربان قلب، ضعیف شدن سیستم ایمنی و افزایش احتمال ابتلا به انواع سرطان اشاره کرد.

یک پژوهشگر و درمانگر اختلالات خواب با اشاره به آسیب های بسیار خواب روزانه برای سلامت بدن، از تمام افراد و بویژه کارمندان خواست بعد از برگشت از سر کار نخوابند.

دکتر علی زکی یی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بدن یک ساعت بیولوژیک داشته که فعالیت های خود را بر اساس آن تنظیم می کند، گفت: این ساعت بیولوژیک خود را با تابش نورخوشید وفق داده و بر اساس آن ترشح هورمون های بدن را تنظیم می کند.

بنابراین هرگونه جابجایی در ساعت خواب افراد، بدن را دچار اشتباه کرده و موجب اختلال در ترشح هورمون های بدن می شود.

زکی یی با مضر دانستن خواب روزانه گفت: خواب فقط مختص شب است و در طول مدت خواب شبانه هورمون های مورد نیاز ترشح می شود و اگر فردی در طول روز بخوابد بدن به تصور اینکه شب شده دستور ترشح هورمون داده و این امر مشکلاتی برای بدن بوجود می آورد.

وی افزود: تحقیقات بسیاری مضر بودن خواب روزانه را تایید کرده و این خواب می تواند آسیب هایی برای بدن به همراه داشته باشد که از جمله آن می توان به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاهایی که خواب روزانه سرتان می آورد

بلاهایی که خواب روزانه سرتان می آورد