مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 17:012023-12-12اقتصادي

نبود بودجه، احیای کارخانه «قند ممسنی» را در آستانه توقف قرار داده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، قند ممسنی نشان شناخته شده صنعت قند و شکر کشور است که از سال 78 پس از قرار گرفتن در چرخه خصوصی سازی با سرعت در سراشیبی سقوط قرار گرفت.

این واحد صنعتی یکی از چندین کارخانه ای است که توسط فردی که بیست سال بعد با عنوان سلطان شکر در رسانه ها شناخته شد و یکی از قطورترین پرونده های فساد اقتصادی کشور را رقم زد در جریان واگذاری بنگاه های دولتی خریداری شد و در حرکتی نرم و خزنده رو به تعطیلی نهاد و درست در همان سالها بود که مشکلات تامین شکر و افزایش قیمت آن گاه و بیگاه در کشور احساس می شد.

قندممسنی که تنها واحد صنعتی موجود در دو شهرستان محروم ممسنی و رستم است، نه تنها یک واحد صنعتی تولیدی شناخته شده و توانمند محسوب می شد که از ابعاد اجتماعی و فرهنگی بخشی از هویت استان فارس و عامل رونق و نشاط اجتماعی در دو شهرستان مذکور بود .

با آغاز دولت سیزدهم و نهضت احیای واحد های صنعتی راکد، پرونده این کارخانه نیز که اکنون با مرگ مالک اولیه در اختیار مالک جدید قرار داشت، گشوده شد و پس از طی دو سال فراز و نشیب و سلسله جلسات متعدد سرانجام با تصمیم استان، موافقت مالک و تصویب وزارت صنعت، برای احیا و بازگشت به تولید به هیئت حمایت از صنایع کشور سپرده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود بودجه، احیای کارخانه «قند ممسنی» را در آستانه توقف قرار داده است

نبود بودجه، احیای کارخانه «قند ممسنی» را در آستانه توقف قرار داده است