مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 20:002023-11-28سياسي

دردسرهای مصوبه جنجالی مجلس


آیا شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مانع از افزایش سن بازنشستگی می شوند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه هم میهن، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصمیم مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی را کارشناسی ندانست و اعلام کرد: تدبیر لازم در آن صورت نگرفته است .

این در حالی است که روز یکشنبه اعضای فراکسیون کارگری مجلس در نامه ای به اعضای شورای نگهبان خواستار رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی و بررسی و اصلاح مجدد در مجلس شدند.

در شرایط کنونی که بدنه اجتماعی و آحاد مردم بعد از انتشار موافقت مجلس با افزایش سن بازنشستگی در قالب برنامه هفتم توسعه، اعتراض خود را اعلام کرده اند باید منتظر ماند و دید که سرنوشت آن چه خواهد شد.

یکی از مهم ترین مصوبات جلسه علنی مجلس در روز 28 آبان، تصویب بند خ ماده 29 لایحه برنامه هفتم توسعه که به معنای افزایش پلکانی سن بازنشستگی به ازای سنوات باقی مانده از خدمت بود، واکنش های بسیاری را در پی داشت.

علت گنجاندن این بند در ماده 29 در لایحه هفتم توسعه پیشگیری از ورشکستگی صندوق های بازنشستگی عنوان شد.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته، افزایش سن بازنشستگی را یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از ورشکستگی صندوق های بازنشستگی اعلام کرده و گفت: برای پیشتیبانی از پایداری صندوق ها علاوه بر آن باید سرمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسرهای مصوبه جنجالی مجلس

دردسرهای مصوبه جنجالی مجلس