مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 12:102023-12-05بين الملل

نیجر به توافق های امنیتی با اتحادیه اروپا پایان داد


حاکمیت نظامی حاکم بر نیجر در راستای رویکرد افزایش همکاری نظامی با روسیه اعلام کرد که به دو توافق شراکت نظامی و امنیتی با اتحادیه اروپا پایان داده است.

- حاکمیت نظامی حاکم بر نیجر در راستای رویکرد افزایش همکاری نظامی با روسیه اعلام کرد که به دو توافق شراکت نظامی و امنیتی با اتحادیه اروپا پایان داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت خارجه هیات حاکمه نظامی نیجر در بیانیه ای اعلام داشت، از ماموریت شراکت نظامی اتحادیه اروپا در نیجر (EUMPM) خارج شده و مجوز یک ابتکار عمل دیگر اتحادیه اروپا را که با هدف تقویت ظرفیت نیروهای امنیتی این کشور غرب آفریقا ایجاد شد، لغو می کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، در این بیانیه آمده است که دولت نیجر تصمیم گرفت امتیازات و مصونیت ها را که در چارچوب ماموریت شراکت نظامی اتحادیه اروپا اعطا شدند، لغو می کند و بنابراین هیچ تعهد قانونی در رابطه با این شراکت مذکور ندارد.

طبق اعلام اتحادیه اروپا، هیات شراکت نظامی اتحادیه اروپا در نیجر (EUMPM) در ماه فوریه با هدف تقویت قابلیت نیروهای مسلح نیجر برای مهار تهدیدات تروریستی ایجاد شد.

از سوی دیگر حاکمیت نظامی نیجر اعلام کرد که یک هیات اتحادیه اروپا با ماموریت تقویت ظرفیت های نیروهای امنیتی داخلی این کشور را که در سال 2012 برقرار شد، لغو کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیجر به توافق های امنیتی با اتحادیه اروپا پایان داد

نیجر به توافق های امنیتی با اتحادیه اروپا پایان داد