مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 07:452023-12-03پزشكي

برنامه چک حشره شناسی پشه آئدس در ساوه اجرا می شود


سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه از اجرای طرح چک حشره شناسی پشه آئدس و کنترل بیماریهای منتقله از ناقلین(حشرات) با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی این دانشکده خبر داد.

- ایسنا/مرکزی سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه از اجرای طرح چک حشره شناسی پشه آئدس و کنترل بیماریهای منتقله از ناقلین(حشرات) با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی این دانشکده خبر داد.

کبری ناصح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه همه ساله طرح های چک حشره شناسی در نظام مراقبت بیماری های واگیردار انجام می شود، اظهار کرد: روش حشره شناسی با توجه به شرایط جغرافیایی متفاوت، نوع پشه ناقل در منطقه و بیماری های شایع از جمله سالک، مالاریا و غیره در هر منطقه یا شهرستان، متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پشه مهاجمی به نام آئدس در استان هایی از کشور دیده شده که به دلیل اینکه ناقل بیماری های ویروسی است، توجه متخصصین را به خود جلب کرده است، اظهار کرد: این پشه به دلیل رفتاری که دارد مهاجم خوانده می شود اما نام اصلی آن آئدس است.

او گفت: پشه آئدس می تواند حامل ویروس های بیماری زایی باشد که بعد از گزش و خونخواری از افراد، بیماری هایی نظیر تب دَنگ، چیکونگونیا و زیکا را منتقل کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه چک حشره شناسی پشه آئدس در ساوه اجرا می شود

برنامه چک حشره شناسی پشه آئدس در ساوه اجرا می شود