مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 16:052023-12-20سياسي

«سردار» در جشن دانه های انار


آیین های استقبال از شب یلدا امروز در مدارس سیرجان با گرامیداشت یادوخاطره سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فاس از سیرجان، دانش آموزان برخی مدارس سیرجان در آستانه طولانی ترین شب سال، با برگزاری آیین های سنتی به استقبال شب یلدا رفتند، در این مراسم یادوخاطره شهید حاج قاسم سلیمانی پررنگ بود.

دانش آموزان دبستان شاهد سیرجان نیز با چیدن سفره های شب یلدا و برگزاری آیین های سنتی ویژه این شب، به استقبال طولانی ترین شب سال رفتند.

در این مراسم که سفره رنگین دانش آموزان با تمثال مبارک حاج قاسم مزین شده بود، برنامه های متنوع فرهنگی از جمله سرود و دکلمه توسط دانش آموزان اجرا شد.

آقای نصرت آبادی مدیر دبستان پسرانه شاهد سیرجان در این زمینه گفت: با هدف ایجاد روحیه نشاط همراه با ایثار و مقاومت این مراسم را با کمک دانش آموزان برگزار کردیم و استقبال آنها از این مراسم که با عنوان شب یلدایی حاج قاسم، دیدنی بود.

وی افزود : آیین های سنتی و بومی منطقه از جمله مراسم خاص و ویژه شب یلدا که سینه به سینه به نسل حاضر انتقال یافته موجب حفظ و احیای سنت های باستانی منطقه و همچنین تقویت روحیه نشاط در بین جمعیت دانش آموزی خواهد شد، در این مراسم برنامه های فرهنگی در راستای زنده نگه داشتن یادوخاطره سردار دلها برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سردار» در جشن دانه های انار

«سردار» در جشن دانه های انار