مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 14:202023-12-21سياسي

کمسیون مشترک ایران و عراق برای همکاری های اربعین تشکیل می شود


معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین کشورمان با وزیر کشور عراق دیدار کرد و در این دیدار مقرر شد تا کمسیون مشترکی برای انجام توافقات و تفاهمات تشکیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین امروز با عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق بمنظور تشکیل قرارگاه مشترک اربعین ملاقات ومذاکره کرد.

هدف از این دیدار بررسی و آسیب شناسی مراسم اربعین امسال و بررسی راهکارهای بهبود و رفع ضعف ها واشکالات موجود بمنظور بهبود شرایط زائرین در اربعین سال آینده بود.

در این مذاکرات، دو طرف بر افزایش تعداد زائرین و رفع چالش های موجود از جمله همکاری به منظور کنترل جاده ها و کاهش تصادفات، ایجاد شهرک های زیارتی کنترل و مدیریت بهتر اتباع غیر ایرانی و تشکیل جلسه سه جانبه ایران، عراق و پاکستان گفت وگو شد.

گفت وگو و رایزنی پیرامون چگونگی معابر و بازارچه های مرزی مشترک، حمل ونقل و ورود خودروهای شخصی ایران به عراق، فعالیت ترانزیت تجاری درایام اربعین و ادامه تسهیل عبور زائرین با توسعه تبادل همزمان اطلاعات گذرنامه زائرین در کلیه مرزها انجام و مقرر شد تا کمسیون مشترکی برای انجام توافقات و تفاهمات تشکیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمسیون مشترک ایران و عراق برای همکاری های اربعین تشکیل می شود

کمسیون مشترک ایران و عراق برای همکاری های اربعین تشکیل می شود